Pages

Followers

Jan 27, 2011

Tabung Anak2

Tabung untuk anak2. Aku berusaha berikan yang terbaik untuk anak2. Abang dan eisya memang dah ada lama tabung dia. Cuma adik aje yang x da lagi. Abang dia memang aku beri belanja sekolah RM2 sehari. RM1 di sekolah pagi, RM1 sekolah agama. Tapi anak aku nie aku biasanya jarang abiskan duit belanja sekolah. Sebab ari aku juga bekal kan untuk makanan waktu rehat dan air. Memang aku ajar anak untuk menyimpan. Aku selalu kata kat anak2 bukan senang nak cari duit. Ibu dan adah (panggilan untuk bapanya) kerja untuk cari duit. Kalau boleh jangan membazir.


Eisya dengan tabung elmo

Sebenarnya dalam banyak2 anak aku 3 orang tu. Yang perempuan tu lebih cermat dan pandai jaga barang. Abang dia mungkin lelaki. Dari barang mainan ke peralatan sekolah, selalu je hilang atau rosak.
Bukan nak cakap apa lah....aku dulu kurang menyimpan masa sekolah. Balik sekolah je g kedai cina, beli jeruklah, beli baju2 patung yang yang boleh tukar2 tu....kertas je pun.Sebab tu lah kalau boleh aku nak anak pandai menyimpan. Kalau boleh anak kena jadi lebih bagus dari mak bapak dia. Itulah harapan aku.


Muqry dengan tabung ultraman


Kebetulan ada sorang kakak wan nie buat jual online. tabung dia comel2...aku pun beli kan untuk adik dan kakak. Abang dia x sesuai, sebab semua untuk kanak2 kecil je.

No comments:

Post a Comment