Pages

Followers

Jan 24, 2011

Kedai Dobi Yang di Buka Setiap Sabtu

Dulu masa baru kawin boleh lah bagun pagi baru gosok baju keja. Tapi sejak dah beranak2 nie....takut pagi x sempat. Mana nak mandikan anak, mana nak siap di sendiri. Kalau dulu2 x pakai tudung lagi lambat....sebab nak buat rambut lagi....Nasib baik lah dah ada tudung ariyani mudah, cepat, segera dan cantik....

       Gambar nie diambil......masa belum abis gosok....nie baru separuh ya

Minggu nie yang aku rasa banyak betul. Mana tidaknya, baju suami 5 pasang, Baju abang sekolah pagi 5 pasang, sekolah agama 4 pasang, baju eisya 3 pasang dan aku yang paling banyak......ambil kau. Nanti malam mintak cik abang urut sikit ya..... 


                          Gambar mak dan abah agak kabur....



Aku nie kan sorang anak perempuan dalam keluarga. Mula2 mengosok baju sekolah masa umur 12thn mak benarkan. Bila dah sekolah tingkatan 2, kesian tengok mak yang semakin uzur.... gosok baju abah. Walaupun abah dah x keja tapi bajunya sentiasa perlu gosok. Aku lah yang bantu mak gosok. Sebab tu pada aku dah x da masalah nak gosok banyak2 nie. Teringat pula pada aruwah mak bapak aku nie.....

No comments:

Post a Comment