Pages

Followers

Jan 25, 2011

Lentik Macam Mak Dara

Pagi2 setiap ari macam jadi amalan minum jamu mak dara. Ada perasaan nak lentik macam mak dara lah. Bukan apa aku nie nak kekal rasa cantik luar dan dalam. Kadang2 bila kita dan sibuk dengan anak2. Kita lupa nak jaga diri sendiri. Jadi ini lah salah satu cara aku rasa boleh jaga dalam dan luaran .Aku ambil yang serbuk, sebab serbuk mmg lebih cepat tindak-balas dari pil.






Aku mula ambil jamu nie pada 2008 selama 4 bulan. Selepas tu aku terpaksa berhenti makan kerana mengandung anak ketiga. Masa tu berat badan aku turun, mungkin sebab tu aku senang mengandung. Makan jamu memang boleh buat kurus sikit. Sebab bila makan jamu rasa kurang berselera sikit. Dan x lapar macam sebelum2 tu. Tu yang aku suka. Sebenarnya macam cara juga aku cuba untuk kurus dan kekal cantik. Tapi bukan mudah seperti yang di gambarkan.






Mak aku dulu beranak sampai 8 orang, x keja surirumah sepenuh masa. Tapi lepas anak 5 pun orang kata dia macam tidak kawin lagi. Aku bagi alasan sekarang banyak sangat fast food. Lepas tu kurang masak kat rumah, dan banyak makan kat luar. Aku nie baru beranak 4 orang dan banyak lemak2 tepu. Tak pa dulu aku selalu nak jadikan Ziana Zain sebagai idola aku. Inyaallah....doa kan



No comments:

Post a Comment