Pages

Followers

Jan 26, 2011

Melawat kawan yang selamat bersalin - Awanis Zaini


Bila dapat tahu je kawan office nie selamat bersalin baby boy pagi tadi kul 5pg, rasa terharu dan gembira. Meleleh air mata aku tiba2, kawan2 office yang lain rasa hairan. Memang gitu selalu terharu dengan kelahiran baby, bukan apa aku membayangkan kesusahan kawan aku Awanis Zaini. Semalam dia dah sakit mengeras2, pergi hospital. Doktor tu suruh balik katanya jalan x bukak. Tengah ari tu pula dia keluar darah dengan banyak, pergi hospital balik. Doktor kat situ boleh kata nie biasa lah....sebab tadi dah check bukaan, mesti ada sakit dan pendarahan. Kesian lah, kawan tu dah lah sakit.....x faham lah doktor2 yang x perihatin nie. Padahal doktor perempuan tu. Sangat melampau aku rasa.





 

                                            So comel!!.....belum ada nama lagi.


Oleh kerana terlalu sakit pada malam tu, kawan saya nie pun pergi hospital lain pula. Alhamdullah...selamat melahirkan baby boy seberat 3.3kg. Sunggu tabah dan kuat kawan ku ini. Walaupun sebelum nie dia berlahirkan anak pertama secara operation . Dia nak cuba juga secara normal.  Tapi pegalamannya dia mengambarkan bersalin normal, sangatlah sakit yang teramat sgt. Sesunguhnya allah tu adil, diberi nikmat di dunia kepuasan dan keperitan sama rata.



Nak di jadikan cita, Bilik sebelah tu juga X staff office kami yang juga nak bersalin ari yang sama. Tadi saya dapat berita, dia selamat bersalin juga.....Cukup sampai di sini dulu.....aku agak mengantuk sekarang.



Ini lah hospital baru yang kami pergi.....cantik




 Saya bersama baby dan mamanya......taniah!!



 Cantik Lif hospital nie...sempat posing


                                      Ini lah dewan bersalin.....baru dan cantik



                          Kawan saya Nadiya dengan bapa baby.....Anak askar melayu



Tengoklah tu...suami kawan saya nie mmg lawak org nya


 Ok....kami dah nak balik.....hebat kawan saya nie dah boleh berjalan. Walaupun baru beranak kul 5pg tadi.


   Tengok lah suami dia nie...happy menghantar kami hingga ke pintu.....taniah bro

No comments:

Post a Comment