Pages

Followers

Oct 5, 2011

Raya Aidilfitri kami Di Kampung Air Pa'abas, Alor Gajah, Melaka

Memang sejak ketiadaan mak dan abah aku beraya ikut suami, yang kampungnya x jauh dari kampung aku. Kami satu pekan cuma lain2 kampung. Dah jodoh kampung dekat2...senang nak balik raya. Pada aku raya lebih pada mengembirakan anak jelah. Aku dah besar...pastu x da orang tua pulak tu....huk2...

Aku dah balik Raya, 2 ari sebelum raya lagi. Maklumlah perlu buat persiapan masak rendang, ketupat serta juadah2 di pagi raya. Malam raya dikala aku sibuk masak dan gosok baju melayu raya, anak2 aku bersuka-ria main bunga api dengan anak2 jiran.....teringat pula zaman aku kanak2 dulu....aku pun macam tu lah jugak...

Sibuk sangat....baru ini ada masa nak buat entry hari raya....hehe



 Budak dompol main bungaapi

 Kakak pun main bunga api gak


 Ramai2 main bunga api.... bakar kat pelita buluh lagi...


 Seronoknya


 Anak2 ku


 Tengok tu sukanya....



 Pagi raya dah!!!


 Abang dan nenekyang....



 Aku dan Muqry serta eisya


 Eisya bersama sedaranya...



 Salam2....dapat duit raya


 Kami sekeluarga!!


 Hubby, anak2 dan neneknya...


 Aku dan hubby...


 Ini adik beradik aku serta anak2 buah


 Bersama ipar-duai


Abang2 aku, adik , hubby dan juga anak2

Sempurna hari raya aku...bila adik-beradik datang melawat pusara mak, abah, aruwah anakku dan juga aruwah nenek kami.....Kemudian kami jalan beraya rumah saudara mara di melaka hingga ke malam. Tima kasih cik suami yang memahami perasaan aku beraya tanpa mak, abah juga adik-beradik....
Semoga raya tahun depan lebih meriah!!!!

No comments:

Post a Comment