Pages

Followers

Feb 10, 2011

Strawberri and Me

Aku pengemar strawberi dari dulu lagi. Aku sukakan rasanya yang masam2 dan bau dia yang buat aku weng2 ha ha. Kalau beli kek mesti nak ada strawberi. Tapi buah nie bukan mudah dia dapati. Kalau ada pun kat shopping besar2. Itu baru dapat kualiti yang bagus. Kalau dr cameron, kecil sikit. Mungkin cuaca kita yang kurang sesuai dengan pertumbuhan buah tu.



Ada seorang kawan office nie memang tiap-tiap tahun akan ke cameron highland bercuti. Aku selalu kirim kat dia.....kirim air liur je lah.....hehe (tima kasih byk poji). Tapi oleh kan ari tu dia cuti panjang. So dia x dapat beli yang segar. Tapi dia beli strawberi yang dijerukkan. Tapi oleh kerana dia beli waktu raya cina, so harganya tak boleh diskaun. Biasanya kalau bukan cuti panjang, dan tak ramai yang datang bercuti. Beli banyak2 dapat lah diskaun.


Disebabkan aku giler sangat dengan strawberi....sampai teh pun dia belikan perisa strawberi gak. Baru dapat ....belum cuba lagi. Tapi baunya sangat memikat kalbu. Tak sabar nak minum teh strawberi. Ini yang terasa nak g Cameron Highland nie......

Selain teh strawberri, ada berbagai2 lagi perisa. Contoh oren, anggur, lemon dan macam2 lagi.....


Walau pun air botol nie, keluaran tempatan. Air gas perisa strawberi juga. Di semasa aku bawa anak ke PD ari tu....Minum tepi pantai, ada gerai nie jual air botol strawberi.....layan gak. Sebenarnya anak perempuan aku Eisya pun punya kegemaran yang sama. STRAWBERI!!!!!! 


No comments:

Post a Comment