Pages

Followers

Feb 7, 2011

Sifir

Anak aku yang lelaki tahun nie darjah 2. Aku memang dari dia darjah 1 dah di ajar dia menhafal sifir 2. Anak aku nie jenis kau kena duduk sekali belajar dengan dia. Tapi memang aku kagum jugak dengan sekolah dia. Katanya setiap kali perhimpunan ada murid akan baca sifir di pentas. Sejak dari tu dia sendiri minat nak hafal sifir.

Tapi aku nie kadang tak sabar sikit. Bila nak mengajar anak2.....mesti nak dia cepat dapat. Kalau salah aku akan marah. Anak aku yang lelaki nie memang kena bagi perhatian lebih sikit. Kalau tidak dia akan leka dengan rancangan2 di astro yang banyak giler karton tu.

Syukurlah sekarang dia mula mengahafal sifir 4 pula. Sebenarnya aku target dalam bulan nie . Dia kena hafal hingga sifir 5. Kadang aku lebih suka dia faham macam-mana nak dapat kan darab tu. Tidak mudah mengajarnya. Tapi kata cikgu2 pada peringkat awal biar dia menghafal dulu. Nanti bila dia dah hafal baru ajar dia , macam mana kiraan darab tu.

No comments:

Post a Comment