Pages

Followers

Feb 15, 2012

Saya Kena Kurus!!!!!


Gambar kiri di ambil pada 2/ 2/2012 & gambar kanan di ambil pagi nie 15/2/2012 (beza 2 minggu)
aku turun 1kg sejak balik dari langkawi....



Saya nak kurus!!! lepas bercuti di Langkawi berat naik 2 kilo....tapi x perasankan....Sebab aku pakai koset. Aku nie memang minah koset dari bersalin anak ke 1 lagi.... ari2 pakai koset. Itu je lah usaha aku untuk kontrol berat badan aku. Berat terkini pagi tadi 58kg.... berat ideal 52kg....wah kena turun 6kg....macam-mana nie??

Dah seminggu aku balik dari langkawi aku x makan malam. Walaupun aku yang masak masak makan malam untuk anak2. Mental dan fizikal kena kuat. Aku dah start walk and jogging on weekend. Dah lama x jogging, ari tu aku cirit-birit. Mungkin badan terperanjat kut....tapi usaha aku tak kan berhenti...aku akan teruskan lagi...inyaallah.

Aku memang fobia kalau orang cakap aku gemuk. Aku rasa kurang berkeyakinan nak pergi mana2 kalau aku gemuk. Aku rasa rendah diri sangat. Walaupun cik suami x kisah sangat pasal kegemukan aku. Tapi yang penting aku rasa berkeyakinan dengan diri sendiri....

Inyaallah usaha keras nak kurus dah bermula....

No comments:

Post a Comment