Pages

Followers

Jan 30, 2011

Kari Kepala Ikan Merah

Dah lama aku x masak dirumah. Bukan apa, aku tengah berdiet. Nanti kalau masak membazir je. Anak pula x abis2 dengan ayam goreng. Masak lauk-pauk pun aku jugak yang makan. Suami pula makan ikut mood. Kadang2 makan....kadang2 x. Kan membazir namanya. Kebetulan aku ada tetamu dari melaka, nenek suami, so masak lah best2 boleh makan ramai2 kan.

                     Ini lah kari kepala ikan.....ada bendir, tomato dan cili...

Oleh kerana selalu sangat makan ayam. Menu aku ari nie ikan merah. Mula suami suruh masak sup, tapi kalau sup dah selalu sgt aku buat. Kalau boleh aku nak masak sesuatu yang jarang aku buat. Maka aku pilih masak kari kepala ikan. Sedap juga kalau masak bersama bendi, tomato dan cili2....hiyasan lah konon.

                Sayur sawi pendek goreng.....


Punya sedap makan...lupa nak ambil gambar dipinggan sendiri. Memang kepuasan bila makan dirumah.


                              Sambal belacan.....x nie x lengkaplah.....pedas, masam semua ada...

                                Ikan dan ayam goreng untuk anak2......


Selamat menjamu selera....hmmmm

No comments:

Post a Comment